23.6.07

klager fra en gammel kropp

Vel, da er det nesten over. Jeg klarte å ta kneet før marathon, brekke halebenet i vinter, og nå slo min hofte til igjen. For de uninformerte - jeg har en høyre hofte som gjr at jeg ved uheldige bevegelser på fagspråket "palpiterer" -dvs. den er så forbannet vond at jeg rett og slett besvimer på flekken. Nå har den - for første gang på 3 år - slått seg vrang igjen. Så selv om jeg ikke har sagt noe om løp tidliger i år har jeg har håpet om det.

Nå er planen annerledes: Dersom jeg kan gå opp en trapp med henoldsvis høyre og venstre ben først har jeg vunnet. Dette er 100% ubehagelig, og jeg har brent av rundt 8000 i rønken /CAT-scans før på det, med resultatet at legen sa "interessant". Løping har faktisk hjulpet før, men jeg har nok beveget meg feil en gang i siste uke.

Så lykke til dere lykkelige unge menn. Vi sees i pensjonistenes rekker!

Med flaks kan jeg løpe om 2-3 uker, men dagens forsøk på å legge benet på bordet under lunsjen førte til en nesten-besvimelse, så jeg ligger noe dårlig an for øyeblikket.

4 Comments:

At 12:45 p.m., Blogger Harald said...

Dette var utrolig leit å høre Stig. Håper at du kan komme deg til en kompetent lege som faktisk kan si noen annet en interessant.

Ta ferie, kos deg, svøm litt og drikk vin -mao nyt livet.

Løping er ikke alt -bare nesten :-)

 
At 1:30 p.m., Blogger bordsenius said...

Jeg har vært hos et hav av leger: Fastlege, hofte-ekspert, musker-doktor, scene/muskel-doktor og en fyr som mente at alt jeg trengte var en 4-5 hydrokortison-sprøyter rett inn i hofta med en 40cm lang nål.... Samt røngten,cat-scan, o.l. Ikek noe dog-scan, men det kommer nok.

Så jeg avventer nå. Enten blir jeg bra av meg selv, eller så blir det så vondt at de garantert finner ut hva det er. I mellomtiden løpet jeg maks 8 km i slengen. Det går forbausende bra, hver tur hever smerteterskelen min litt.

 
At 12:02 p.m., Blogger Harald said...

Godt å høre.
Du får ta den tid du trenger og tror du det hjelper å løpe på mykere underlag?

 
At 12:11 a.m., Blogger bordsenius said...

asfalt er da mykt nok? Jeg er ingen myk mann

 

Legg inn en kommentar

<< Home