13.5.07

Nærings-eksperiment


Jeg har tidligere forsøkt å løpe 25 km med kun ett kokt egg som mageinnhold, og møtt veggen etter en biff. Så fredagen tok jeg et nytt skritt inn i ekspereimenteringens verden: Kansellering.


Jeg vet veldig godt at det å løpe etter en 200 gr ytrefilet med poteter og bernaise-saus ikke funker særlig godt for meg. Men jeg har aldri undersøkt om biffer er kansellerende - dvs - er 2 biffer det samme som null biffer - utjevner de hverandre?

Så jeg la i meg ca 380 gr. indrefilet med 5-6 poterer fredag til middag. For å forhindre stopp i spisingen og god fart ned i magen smurte jeg dem med en anseelig mengde Bernaise-saus. 45 min i solen for å fordøye , og vips: Ut i guds fri natur.

Det gikk fint ca 2 km. Så gikk det fullstendig til helvete. Kroppen imploderte, jeg sjanglet og gikk og hikket, gulpet og alt var grusomt. Når jeg endelig kom hjem etter ca 5 km (jeg løp så mye jeg klarte for å ikke ødelegge eksperimentet) følte jeg meg faktisk talt skikkelig syk. Dårlig, shaky, slapp og slått ut.

Så da kan vi bekrefte: Biff er ikke selv-kansellerende. Jeg vil heller tro at 2 biffer er 4 ganger så ille som en biff!

neste gang ska jeg teste med øl, det har jeg aldri prøvd!

3 Comments:

At 9:19 a.m., Blogger Harald said...

Dette kunne vel noen ha fortalt deg... eller du burde vel forstått dette uten større vanskeligheter selv kanskje... :-)

 
At 9:21 a.m., Blogger Harald said...

Nå ser jeg frem til en treningsøkt snart. Har vært ute av drift i flere uker etter at jeg kanskje overdrev litt etter Villmannen. Pillekur, sengeliggende, hodepine og greier. Bare hypokonderi kanskje men utrolig uggen følelse i kroppen de siste 2 ukene. Ser frem til en rolig økt i morgen for deretter å trappe opp treningsmengden betraktelig.

 
At 3:31 p.m., Blogger Andreas Øwre said...

Biff er best på fredag, med påfølgende rødvin og treningsfri.

Pørv dette før du skal ut å løpe: $ skiver kneipp med sjokoladepålegg. Skal love deg at du løper fort og lenge...

 

Legg inn en kommentar

<< Home